Obowiązek informacyjny zgodny z Art. 13 RODO.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), informujemy, że:
1. DANE ADMINISTRATORA DANYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest: Prywatny Gabinet USG Dominik Bodzan, ul. Wspólna 23, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski oraz firma prowadząca usługę rejestacyjną: Proassist Sp. z o.o. z siedzibą na os. Handlowe 5, 31-935 Kraków, KRS: 0000378475,
NIP: 6762436420, REGON: 121461470, zwane dalej ADO. Z administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email:
2. ŹRÓDŁO DANYCH – SKĄD POZYSKIWANE SĄ DANE
Państwa dane osobowe są podawane przez Pana/Panią lub osobę bliską bezpośrednio w momencie zgłoszenia: telefonicznie lub przez system e-rejestracji.
3. ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Na potrzeby umawiania wizyty przetwarzane są Pana/Pani dane obejmujące imię, nazwisko, płeć, PESEL lud data urodzenia, numer telefonu, adres e-mail. Powyższe dane są wykorzystywane także w celu weryfikacji tożsamości przed udzieleniem świadczenia.
Administrator danych jako podmiot leczniczy jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji obejmują m.in. wyniki badania diagnostycznego.
4. CELE PRZETWARZANIA DANYCH ORAZ PODSTAWA PRAWNA
Państwa dane osobowe przetwarzane będą:
a) na podstawie art. 23 i następne ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w celu udokumentowania Państwa stanu zdrowia oraz udzielonych Pani/Panu świadczeń zdrowotnych, a co za tym idzie odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być osoby i podmioty wskazane w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych
b) na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych na podstawie art.6 ust.1 lit. C RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
c) w celu obrony praw i dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością na podstawie art.6 ust.1 lit c RODO w zw. Z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
5. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowej,
Jeśli nastąpi potrzeba przekazania informacji do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych zostaną państwo o takim fakcie poinformowani osobą informacją.
6. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okresy, o których mowa w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych (np. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania). Dokumentacja medyczna jest przechowywana co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. Po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła, lub wydana Panu/Pani lub osobie upoważnionej.
Dana służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
7. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Posiadają Państwo prawo;
- dostępu do Państwa danych osobowych- uzyskania od administratora potwierdzenia, czy Państwa dane są przetwarzane, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do nich oraz przekazania Panu/Pani informacji w zakresie wskazanym w art. 15 RODO
- sprostowania Państwa danych osobowych- żądania od administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, uzupełnienia niekompletnych danych osobowych
- usunięcia Państwa danych- żądanie od administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej
- ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowości danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej
- przenoszenia danych osobowych– otrzymania od administratora Państwa danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Mogą Państwo przesłać te dane innemu administratorowi danych lub żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO
- wniesienia skargi w przypadku naruszenia przepisów ochrony danych osobowych do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych: PUODO- Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
podanie przez Pana/Panią danych osobowych gromadzonych w dokumentacji medycznej jest obowiązkowe do realizacji celów Ochrony Zdrowia, udzielania świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury.
9. PROFILOWANIE
Państwa dane nie podlegają profilowaniu, nie są wykorzystywane w celach marketingowych.
10. GOOGLE ANALYTICS
Ta strona internetowa korzysta z Google Analytics, usługi analizy danych internetowych udostępnianej przez Google, Inc. („Google”). Google Analytics używa plików „cookies”, które są plikami tekstowymi umieszczanymi na Państwa komputerze w celu analizy sposobu korzystania ze strony internetowej przez użytkowników. Informacje generowane przez plik cookie na temat Państwa korzystania z tej strony internetowej (w tym Państwa skrócony adres IP) będą przekazywane do Google i przechowywane przez Google na serwerach w Stanach Zjednoczonych.
Google będzie korzystał z tych informacji w celu oceny korzystania z tej strony internetowej, tworzenia raportów dotyczących aktywności na stronie dla operatorów strony oraz świadczenia innych usług związanych z aktywnością na stronie internetowej i korzystaniem z Internetu. Google może również przekazywać te informacje stronom trzecim, jeżeli będzie to wymagane przepisami prawa lub w przypadku, gdy strony te przetwarzają informacje w imieniu Google. Google nie będzie łączył Państwa adresu IP z innymi danymi przechowywanymi przez Google.
Mogą Państwo odmówić użycia plików cookies, wybierając odpowiednie ustawienia w swojej przeglądarce, jednakże może to wpłynąć na pełną funkcjonalność tej strony internetowej. Korzystając z tej strony internetowej, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych przez Google w sposób i w celach określonych powyżej.